Suomessa on aika ajoin talvella jäitä. Joskus on sovittu että Perämeren perukoille pitää laivojen päästä ympäri vuoden, sattuneista jäätilanteista huolimatta. Entinen MKL tilasi aikoinaan uuden innovaation monitoimimurtajia, joilla kesäisin hierotaan Suurta KansainVälistä bisnestä esim. öljynporauspaikoilla. Näissä laivoissa otettiin huomioon sen ajan tieto rungon muotoilusta, joka toisaalta tarkoittaa sitä että jo esimerkiksi suurempien laivojen peräaallot keikuttavat kapteenin puurolautasen maidot syliin, jollei ole waruillaan.
Yksi syy pitää nämä paatit satamissa, pois ajelehtivia jäitä vainoamasta?
Tätä suurta tuottavuuskauppaa yksi näistä kaunottarista tuotti Italiassa kököttämällä Triesten satamassa.
Tiedä vaikka Globaali kasvihuonejääkone, joka nyt Suomeen on tuottanut parit palelevat talvet, jäädyttäisi myös esimerkiksi Alexandrian sataman väylän ja murtajamme pääsisivät tuottamaan.
Tänä vuonna Perämeren satamista tihkui masentavia huutoja että leluja ei pitäisi lähettää sinne, ainakaan yrittämään jäänmurtohommia.
Pelottavat jäät murtajahirmuisuuden tuottava uhka?
Entinen MKL on nyttemmin pirstaloitettu ja yhtiöitetty ym tuottavaa. Ylläoleva teksti on lähes haiku; R1 ilmaisee vuodenajan, R3 on kovasti hallitusmyönteinen termi, muodokas. R2 on ainakin oikein tavujen määrän mukaan. Sisällön synkroni kuvan kanssa voinee olla vähän kuin perluskoonin selittelyt kun hän lapsivuoteesta nousi?-(
Alla kevennykseksi Helsingin graffiteista yksi näyte.
värikäs hetki -
betoniseinän viestin
kevään odotus
2 kommenttia:
Good. Shortly!(Arn)
Joku ei tykännyt tuosta alimmasta graffitista...
Lähetä kommentti