maanantai 16. joulukuuta 2013

Suomalaisten yksityisautoilu seurantaan?

Mietin että NSA ja Ruotsin tiedustelu ei loukkaa minua kun he ryhtyvät minun kulkemisiani kyttäämään, mutta miksi meidän pitää siitä maksaa vuosittain? Vähän kuin tuleva vero Guggenheimille heidän isovelivalvoo Suomen taiteita - palvelusta ?-)

Guggenheimillahan on sangen korkea vuosimaksu siitä ilosta että saavat määritellä mikä on taidetta ainakin Helsingissä, jollei koko Suomessa? Ja että he suostuvat oleskelemaan valtakunnan parhaalla tontilla, josta he tietenkin maksavat käyvän hinnan?? Eikös he niin ole suunnittelemassa.


Pari nopeata ajatusta: Kaikkiin autoihin pitää hankkia satelliitille lähettävä seurantalähetin. Siitähän tulee katsastusvaruste? eli jos se ei toimi niin autolla ei saa ajaa? Saako lähettimen valita itse. Tekevätkö kiinalaiset niistä edullisempia kuin joku kallis eurooppalainen rakentelija?

Entäs perustettava sateellittiautoilua varten perustettava yritys. Siihen palkataan Fortumin malliin yksi kerros bonus- ja optiojohtajia joiden palkkabonukset kasvavat jokaisesta Suomessa ajetusta kilometristä?

Jokainen vakoilujärjestelmästä poistunut auto maksaa johtajille pientä erorahaa? Niinhän.


Koska homma on satelliitin armoilla niin tietokanta pitäisi sijaita jossakin satelliitteja hoitavissa maissa. Mitähän niitä taas olikaan maailmassa?

Ohjelmisto lienee Nokian mallin mukaan Windows, jota NSA ja Ruotsinkin tiedustelu tietenkin edellyttää sen ystävällisyyden takia käyttöön ennenkuin he kelpuuttavat tämän uuden autoilijoinen kulkemista kirjaavan järjestelmän?


Linuxistahan ei saa edes kuiskata?


Yksittäisen auton omaa itseään seuraavasta ohjelmistosta siis itsekukin maksaa lisenssimaksun Windowsille ja saman tien Windowsin tapaan vastuu on maksajalla. Tähän tulee vuosittaiset pakolliset ohjelmistojen päivittelyt. Intialaiset valkotakkiset operaattorit tulevat tekemään päivitykset vaikkapa liikennevaloihin. Pesevät samalla tuulilasin.

Jos satelliitijärjestelmä on kiireinen jonkun länsimaan tarpeen takia (sota jossakin?) niin saako Suomessa ajaa yksityisautolla jos satelliitti ei ehdi ottamaan dataa vastaan?


Esimerkki tulevista ajokustannuksista; Lomamatkan kustannus? Viikon Lapin reisulla saan noin 3000 km mittariin. Siitä osa nk. ruuhka-Suomessa eli kalliimpi mätky jonnekin Laukaan erämetsiin saakkako. Sitten "vain" 1 centti / km? Vai riittääkö näihin erilaisiin lisenssi- ja bonusmaksuihin 1 cnt / km. Veikkaan että min 2 cnt? Lapin lomamatka voisi näin ollen maksaa minulle noin 50 Euroa extraa? Sillä saisin tankkiin bensaa muutaman sadan kilometrin ajoa varten. Tämä uusin NSA-Windows-Satelliittiverohan ei korvaa bensaveroa. Vaan on ihan uusi viritelmä taas.

Entä jos pidän autoa parkissa vaikkapa kuukauden ja satelliittilähetin kyttää koko ajan autoni renkaiden lepotilaa, Kestääkö vanhan autoni akku?

Entä jos autoni väsähtää ja se kuskataan hinausauton lavalla muutama 100 km remppapaikkaan. Maksaako autoni siitäkin km verot? Entäs autojunassa. Suuttuuko Valvonta jos satelliitti ei autovaunun sisältä saakaan yhteyttä valvontakeskukseen. Aiheuttaako se hälytyksen ja salainen palvelu käynnistää valvontaiskun?

Entä jos ajan Haaparannasta Ruotsin puolta Karesuvantoon. Meneekö siitäkin maksu Suomen puolelle? Entä muut ulkomaan ajelut? Maksatetaanko NSA-Windowsille-Supolle esim. Espanjan autolomamatkasta km-verot Suomeen vaikka käyttäisimme esim. Viron-Latvian-Liettuan-Puolan maanteitä?

Työllisyydestä epäilys: Nokia itse ulkoisti ICT-juttujaan valtaosin Intiaan halvemman työvoiman perään. Vapaan kilpailun vuoksihan satelliittivakoiluduudit pitää kilpailuttaa ja Intia lienee jo valmiina ottamaan homman "vastuilleen".? Onhan toki hyvä että yltiövarakas EUn sisäpiirin Suomi tukee Intian työmarkkinoita. Että saavat muutakin puuhaa kuin kytätä kauniita naisia linja-autoissa ?-(

Mutta sehän ei enää tämän järjestelmän filosofiaan kuulukaan.


Tikkis





Ei kommentteja: